DRiV Incorporated als spin-off van Tenneco later dit jaar

De verwachting is dat het nieuwe aftermarket en ride perfomance bedrijf een toonaangevende rol zal vervullen.

Lake Forest, Illinois, 14 februari 2019 – DRiV Incorporated is de naam van het toekomstige, beursgenoteerd aftermarket en ride performance bedrijf dat van start zal gaan in de tweede helft van dit jaar, volgend op de splitsing van Tenneco Inc. (NYSE: TEN) in twee onafhankelijke bedrijven. Dit wordt vandaag door Tenneco aangekondigd. Na de spin-off zal DRiV™ opereren als een van de grootste leveranciers van meerdere lijnen en merken voor de aftermarket, wereldwijd, en een van de grootste leveranciers voor originele uitrusting (OE) voor ride performance en remmen voor de aftermarket, lichte voertuigen en commerciële voertuigen. Het hoofdkantoor van DRiV wordt gevestigd in de omgeving van Chicago.

“Dit is een belangrijke dag. We kunnen de toekomstige naam en identiteit van het nieuw bedrijf aankondigen”, zegt Brian Kesseler, Mede-CEO van Tenneco en toekomstig voorzitter en CEO van DRiV.  “DRiV wordt een uniek nieuw bedrijf, een start-up van meer dan $6 miljard. Het wordt opgebouwd door een combinatie van de sterktes van Tenneco, Federal-Mogul en Öhlins - met een haarscherpe focus op innovatie, prestaties, merkontwikkeling en klantenservice.  Onze wereldwijde schaal, ons gamma van gerespecteerde en duurzame aftermarketmerken en onze langlopende samenwerkingsverbanden met ‘s werelds toonaangevende fabrikanten van originele uitrusting bieden ons een aanzienlijk concurrentievoordeel.  We bevinden ons in een strategische positie om te profiteren van mondiale trends zoals de uitbreiding van operationele voertuigen wereldwijd, en de groei van intelligente ophanging, nieuwe mobiliteitsmodellen en de evolutie van autonoom rijden.”

De naam DRiV staat symbool voor wat het nieuw bedrijf verwacht te worden – een wereldwijde leider voor de bedrijven voor de aftermarket en originele uitrusting, rijverbeteringen die mensen te helpen het meeste te halen uit ieder voertuig, iedere rit, iedere race en iedere reis. Het zwart, rood en zilveren logo verwijst naar een rijk verleden van prestaties. Het algemene ontwerp schept vertrouwen met zijn ronde vormen die verwijzen naar een toerenteller en staan voor snelheid, kracht en het verleggen van grenzen.  De letters die, met hun unieke vormgeving, de naam van het bedrijf vormen zijn duidelijk, dynamisch en naar voor gericht.  In het logo wordt bij de naam DRiV een speciaal teken gebruikt voor de “i”. Dit teken heeft verschillende betekenissen.  Het kan gelezen worden als de letter “i” wat ook staat voor integriteit, innovatie en inzicht. Het kan ook gelezen worden als het nummer “1” wat verwijst naar “één team.”

“De naam en het logovan DRiV springen in het oog en onderscheidt zich van de concurrentie voor zowel de originele uitrusting als de aftermarket,” zegt Scott Usitalo, het hoofd marketing van het bedrijf.  “Het staat model voor het idee dat er zich een drijvende kracht bevindt achter alles wat beweegt.  Wij willen een drijvende kracht zijn die mensen in beweging brengt – ze verbeterde rijprestaties leveren via uitzonderlijke merken, producten en technologieën.  DRiV is een actieve naam die verwijst naar energie en beweging en aantoont wat we onze klanten willen bieden – superieure rijverbeteringen.”

Aftermarket bedrijf - Motorparts

DRiV’s aftermarket bedrijf, dat “Motorparts” zal heten zal een uitgebreid portfolio van producten ontwikkelen en verdelen op de wereldwijde voertuigenmarkt. Door de overname van Federal-Mogul in 2018 bouwde het bedrijf een toonaangevend portfolio van merken op waardoor het een van de grootste leveranciers wereldwijd van vervangonderdelen kan worden. Haar gamma aan gerespecteerde, duurzame merken omvat  Monroe®, Champion®, Öhlins®, MOOG®, Walker®, Fel-Pro®, Wagner®, Ferodo® Rancho®, Thrush®, National®, Sealed Power®, Axios® and others.

Originele Uitrusting bedrijf - Ride Performance

Het bedrijf voor originele uitrusting, bekend als “Ride Performance” is een van ‘s werelds grootste ride performance bedrijven. Het ontwikkelt, fabriceert en levert schokdempers, veerpoten, NHV-prestatiematerialen en wrijvingsremmen aan toonaangevende fabrikanten van originele uitrusting wereldwijd.

Na de overname van Federal-Mogul in oktober 2018 wordt verwacht dat de splitsing van Tenneco in twee onafhankelijke, beursgenoteerde bedrijven afgerond zal worden in de tweede helft van 2019.  Na de spin-off blijven de Tenneco bedrijven zich toeleggen op technologie voor aandrijfsystemen en blijft de naam Tenneco behouden.

Over Tenneco

Het hoofdkantoor van Tenneco bevindt zich in Lake Forest, Illinois. Tenneco is een van ‘s werelds toonaangevende ontwerpers, fabrikanten en verdelers van Ride Performance en Clean Air producten en technologische oplossingen voor verschillende markten, waaronder lichte voertuigen, commerciële voertuigen, terreinvoertuigen en de aftermarket. Het bedrijf had in 2017 een omzet van $9,3 miljard en telt wereldwijd 32.000 werknemers. Op 1 oktober 2018 rondde Tenneco de overname af van Federal-Mogul, een wereldwijd toonaangevende leverancier aan fabrikanten van originele uitrusting en de aftermarket, met wereldwijd bijna 55.000 werknemers en een omzet van $7,8 miljard in 2017.  Daarnaast verwacht het bedrijf om haar bedrijven te splitsen en in de tweede helft van 2019 twee nieuwe, onafhankelijke bedrijven te vormen, een Aftermarket en Ride Performance bedrijf en een nieuw Powertrain Technology bedrijf.

Over DRiV - het toekomstige Aftermarket en Ride Performance bedrijf

Na de splitsing zal DRiV een van de grootste bedrijven voor de aftermarket zijn met meerdere lijnen en merken, wereldwijd. Het zal ook een van de grootste bedrijven voor OE rijprestaties en remmen worden, wereldwijd.  DRiV’s voornaamste merken zullen onder andere Monroe®, Öhlins® Walker®, Clevite®Elastomers, MOOG®, Fel-Pro®, Wagner®, Ferodo®, Champion® zijn. DRiV zou in 2017 een pro-forma omzet hebben van $6,4 miljard. 56% procent van deze inkomsten zouden afkomstig zijn van de vervolgmarkt en 44% van klanten van originele uitrusting.

Over het nieuwe Tenneco - het toekomstige Powertrain Technology bedrijf

Na de splitsing zal Tenneco een van ‘s werelds grootste exclusieve powertrain bedrijven worden. Het zal de OE-markten wereldwijd voorzien van ontwikkelde oplossingen voor het aanpakken van brandstofefficiëntie, vermogen en uitstootvereisten voor benzine, diesel en elektrische aandrijvingen. Het nieuwe Tenneco zou in 2017 een pro-forma omzet hebben van $10,7 miljard, leverend aan de markt voor lichte voertuigen, commerciële voertuigen en terreinvoertuigen.

Safe Harbor

Deze uitgifte bevat toekomstgerichte uitspraken. Deze toekomstgerichte uitspraken hebben betrekking tot onze plannen om te splitsen in twee afzonderlijke bedrijven.  Toekomstgerichte uitspraken zijn onderhevig aan een aantal risico’s en onzekerheden die ertoe kunnen leiden dat de feitelijke resultaten aanzienlijk verschillen van de resultaten die worden beschreven in de toekomstgerichte uitspraken, onder meer de mogelijkheid dat Tenneco de spin-off van de Afermarket & Ride Perfomance bedrijven van het Powertrain Technology bedrijf niet kan afronden (of sommige of alle verwachte voordelen van zulke spin-off); de mogelijkheid dat de overname van Federal-Mogul of de splitsing een nadelige impact heeft op bestaande overeenkomsten met Tenneco, inclusief deze gerelateerd aan de overgang, productie- en leverdiensten en belastingzaken; de mogelijkheid om belangrijke medewerkers te behouden en aan te werven en de relaties met klanten, leveranciers of andere zakenpartners te onderhouden, het risico dat de overname van Federal-Mogul of de splitsing, inclusief synergieën, niet volledig gerealiseerd kan worden of dat dit meer tijd in beslag neemt dan oorspronkelijk gedacht; het risico dat de overname van Federal-Mogul of de splitsing de bedrijfsstrategie van Tenneco niet helpt; het risico dat Tenneco problemen zal hebben bij het integreren van alle werknemers of activiteiten; de mogelijkheid dat de aandacht van het management van Tenneco wordt afgeleid als gevolg van de splitsing; en de risicofactoren en waarschuwende mededelingen die zijn opgenomen in de periodieke en huidige rapporten van Tenneco (Formulieren 10-K, 10-Q en 8-K) die nu en dan worden ingevuld met de SEC. Rekening houdend met deze risico’s en onzekerheden, mogen investeerders geen overdreven vertrouwen hechten aan toekomstgerichte uitspraken als voorspelling van feitelijke resultaten. Tenzij anders aangegeven, worden de toekomstgerichte uitspraken in deze uitgifte gedaan op datum van deze mededeling en, behalve indien vereist bij wet, heeft Tenneco geen enkele verplichting, en ziet het af van alle verplichtingen, om herzieningen of bijgewerkte versies van toekomstgerichte uitspraken uit te geven. Aanvullende informatie betreffende deze risicofactoren en onzekerheden worden nu en dan in detail weergegeven in de SEC-documenten van het bedrijf, inclusief maar niet beperkt tot haar jaarrapport op Formulier 10-K voor het jaar eindigend op 31 december 2017.

Over Tenneco - Aftermarket EMEA

About Tenneco
Headquartered in Lake Forest, Illinois, Tenneco is one of the world’s leading designers, manufacturers and marketers of Ride Performance and Clean Air products and technology solutions for diversified markets, including light vehicle, commercial truck, off-highway equipment and the aftermarket, with 2017 revenues of $9.3 billion and approximately 32,000 employees worldwide.     On October 1, 2018, Tenneco completed the acquisition of Federal-Mogul, a leading global supplier to original equipment manufacturers and the aftermarket with nearly 55,000 employees globally and 2017 revenues of $7.8 billion.  Additionally, the company expects to separate its businesses to form two new, independent companies, an Aftermarket and Ride Performance company as well as a new Powertrain Technology company, in late 2019.

About the Future Aftermarket and Ride Performance Company
Following the separation, the aftermarket and ride performance company will be one of the largest global multi-line, multi-brand aftermarket companies, and one of the largest global OE ride performance and braking companies.  The aftermarket and ride performance company’s principal product brands will feature Monroe®, Walker®, Clevite®Elastomers, MOOG®, Fel-Pro®, Wagner®, Champion® and others. The Aftermarket and Ride Performance company would have 2017 pro-forma revenues of $6.4 billion, with 57% of those revenues from aftermarket and 43% from original equipment customers.

About the Future Powertrain Technology Company
Following the separation, the powertrain technology company will be one of the world’s largest pure-play powertrain companies serving OE markets worldwide with engineered solutions addressing fuel economy, power output, and criteria pollution requirements for gasoline, diesel and electrified powertrains. The powertrain technology company would have 2017 pro-forma revenues of $10.7 billion, serving light vehicle, commercial truck, off-highway and industrial markets.