Monroe® Safety Ambassador Thierry Neuville zet met de Rally van Sardinië zijn 9e WK-zege neer en versterkt zijn leidersplaats in de WK-stand

Monroe® Safety Ambassador Thierry Neuville en copiloot Nicolas Gilsoul hielden stand tegen de grote druk die FIA World Rally Championship titelverdediger Sébastien Ogier uitoefende, en wonnen afgelopen weekend de Rally van Sardinië. Met deze overwinning, de negende van Neuville’s WRC-carrière, verhoogt hij zijn voorsprong aan de leiding van het wereldkampioenschap, met nog zes races te gaan. In 2017 eindigde Neuville op de tweede plaats, na Ogier.

Neuville en Ogier domineerden de wedstrijd op het eiland in de Middellandse Zee en eindigden op slechts 0,8 seconden van elkaar, maar wel bijna twee minuten voor de derde plaats. Neuville en Gilsoul maakten uiteindelijk het verschil in de powerstage van 6,96km op zondag en haalden de eindzege binnen met 0,7 seconden voorsprong. Slechts tweemaal in de geschiedenis van het WRC was het tijdsverschil nog kleiner.

“Wij feliciteren Thierry met alweer een nieuwe, adembenemende overwinning en de grote stap die hij zette om dit jaar de titel van WRC-kampioen op zijn naam te zetten”, verklaart Olivier Schyns, marketing- en communicatiemanager van Tenneco Aftermarket EMEA, de fabrikant van Monroe-schokdempers. “Hij haalde letterlijk alles uit zijn Hyundai i20 en beging geen enkele fout. Tenneco en Monroe zijn trots dat zij Thierry’s jacht op de WK-titel sponsoren.”

De volgende WRC-rally vindt plaats in Finland (Neste Rally Finland) van 26 – 29 juli.

Als Monroe Safety Ambassador helpt Thierry Tenneco en Monroe om het grote publiek te overtuigen van het belang van het tijdig vervangen van versleten schokdempers en andere rijcontrolesystemen die bijdragen tot de veilige besturings-, rem- en stabiliteitskarakteristieken van voertuigen.

Over Tenneco - Aftermarket EMEA

About Tenneco
Headquartered in Lake Forest, Illinois, Tenneco is one of the world’s leading designers, manufacturers and marketers of Ride Performance and Clean Air products and technology solutions for diversified markets, including light vehicle, commercial truck, off-highway equipment and the aftermarket, with 2017 revenues of $9.3 billion and approximately 32,000 employees worldwide.     On October 1, 2018, Tenneco completed the acquisition of Federal-Mogul, a leading global supplier to original equipment manufacturers and the aftermarket with nearly 55,000 employees globally and 2017 revenues of $7.8 billion.  Additionally, the company expects to separate its businesses to form two new, independent companies, an Aftermarket and Ride Performance company as well as a new Powertrain Technology company, in late 2019.

About the Future Aftermarket and Ride Performance Company
Following the separation, the aftermarket and ride performance company will be one of the largest global multi-line, multi-brand aftermarket companies, and one of the largest global OE ride performance and braking companies.  The aftermarket and ride performance company’s principal product brands will feature Monroe®, Walker®, Clevite®Elastomers, MOOG®, Fel-Pro®, Wagner®, Champion® and others. The Aftermarket and Ride Performance company would have 2017 pro-forma revenues of $6.4 billion, with 57% of those revenues from aftermarket and 43% from original equipment customers.

About the Future Powertrain Technology Company
Following the separation, the powertrain technology company will be one of the world’s largest pure-play powertrain companies serving OE markets worldwide with engineered solutions addressing fuel economy, power output, and criteria pollution requirements for gasoline, diesel and electrified powertrains. The powertrain technology company would have 2017 pro-forma revenues of $10.7 billion, serving light vehicle, commercial truck, off-highway and industrial markets.