Tenneco a Été Choisi Comme Fournisseur des Systèmes de Préservation de la Qualité de L’air pour le Nouveau Land Rover Discovery

Tenneco (NYSE : TEN) annonce aujourd'hui avoir été choisi comme fournisseur pour l’ensemble des systèmes de préservation de la qualité de l'air du nouveau Land Rover Discovery. Ce modèle bénéficiera des technologies de réduction catalytique sélective, de filtres à particules diesel et de systèmes de silencieux les plus récentes proposées par Tenneco.

Le SUV Land Rover Discovery sept places est la nouvelle génération de l'un des modèles les plus diffusés de la marque.

« Le nouveau Discovery va démontrer le leadership de Tenneco dans le développement de solutions de préservation de la qualité de l'air innovantes et efficaces », a déclaré Patrick Guo, vice-président exécutif de Tenneco et président de la division Clean Air. « Nous sommes très satisfaits d'avoir Jaguar Land Rover pour partenaire et de contribuer, par nos technologies, à la protection de l'air que nous respirons ».

Tenneco développe et fabrique des produits et des systèmes de préservation de la qualité de l’air (Clean Air) pour améliorer la santé de chacun en réduisant les émissions de polluants potentiellement nocifs. Ces solutions sont conçues pour répondre aux normes d'émissions mondiales partout dans le monde et pour épauler les motoristes et les constructeurs automobiles utilisateurs des technologies de groupes motopropulseurs les plus récentes. Les systèmes Clean Air du modèle Land Rover seront fabriqués par Tenneco à Merthyr Tydfil, pays de Galles du Sud, au Royaume-Uni.

Actualités Tenneco
Bill Dawson North America at Tenneco
Simonetta Esposito Europe at Tenneco
Bill Dawson North America at Tenneco
Simonetta Esposito Europe at Tenneco
A propos de Tenneco - Aftermarket EMEA

About Tenneco
Headquartered in Lake Forest, Illinois, Tenneco is one of the world’s leading designers, manufacturers and marketers of Ride Performance and Clean Air products and technology solutions for diversified markets, including light vehicle, commercial truck, off-highway equipment and the aftermarket, with 2017 revenues of $9.3 billion and approximately 32,000 employees worldwide.     On October 1, 2018, Tenneco completed the acquisition of Federal-Mogul, a leading global supplier to original equipment manufacturers and the aftermarket with nearly 55,000 employees globally and 2017 revenues of $7.8 billion.  Additionally, the company expects to separate its businesses to form two new, independent companies, an Aftermarket and Ride Performance company as well as a new Powertrain Technology company, in late 2019.

About the Future Aftermarket and Ride Performance Company
Following the separation, the aftermarket and ride performance company will be one of the largest global multi-line, multi-brand aftermarket companies, and one of the largest global OE ride performance and braking companies.  The aftermarket and ride performance company’s principal product brands will feature Monroe®, Walker®, Clevite®Elastomers, MOOG®, Fel-Pro®, Wagner®, Champion® and others. The Aftermarket and Ride Performance company would have 2017 pro-forma revenues of $6.4 billion, with 57% of those revenues from aftermarket and 43% from original equipment customers.

About the Future Powertrain Technology Company
Following the separation, the powertrain technology company will be one of the world’s largest pure-play powertrain companies serving OE markets worldwide with engineered solutions addressing fuel economy, power output, and criteria pollution requirements for gasoline, diesel and electrified powertrains. The powertrain technology company would have 2017 pro-forma revenues of $10.7 billion, serving light vehicle, commercial truck, off-highway and industrial markets.

Belgique