Tenneco Clean Air produkter opfylder alle EU homologeringsstandarder

Fredag den 20. oktober 2017 — Brussels, Belgien – Som svar på presseforlydender som indikerer omfattende systematisk snyd i produktionen af katalysatorer solgt på det Europæiske eftermarked, vil Tenneco’s  clean air forretning forsikre sine kunder og alle profesionelle aktører i autobranchen, at Tennecos  komplette program af udstødninger, katalysatorer og dieselpartikel-filtre lever fuldt op til alle EU homologeringskrav.

Det er et krav til alle Europæiske lande, at alle udstødningssystemer, katalysatorer og dieselpartikel-filtre til eftermarkedet lever op til samme krav om funktion som de tilsvarende OE dele. Tenneco  leverer et omfattende program af fuldt EU homologerede katalysatorer og dieselpartikel-filtre (DPF) til bilparken i hele Europa.

”Homologeringskravene har til formål at sikre forbrugerne og værkstederne mod alvorlige motorskader, og Tenneco tager alle nødvendige forholdsregler for at sikre at vores produkter opfylder alle lovkrav,” sagde Bruce Ronning, vice president og general manager for det Europæiske eftemarked, Tenneco. ” Vi tager homologeringsprocessen særdeles seriøst, og tredie-part har altid bekræftet at vores produkter lever op til Regulativ R-103 fra Economic Commissin for Europe.”

Tenneco’s WALKER ®  katalysatorer samt DPF er testet af uafhængigt institut TÜV, et førende globalt institut for sammenligningstests og certificering, for at opfylde kravene til homologeringen. Prototyper af de enkelte dele bliver testet op imod tilsvarende originale dele. Kravene til godkendelsen ligger inden for meget snævre rammer af kravet til den oprindelige homologering af originaldelen. Parametre der bliver målt på er bl.a. støjniveau målt både stationært og dynamisk, modtryk / motorydelse, samt ikke mindst emmisioner af skadelige stoffer og partikler.  TÜV kan herefter udføre årlige tests af overenssemmelse -(COP) conformity of production - med det homologerede produkt.

”Tenneco’s produkter bliver COP testet af Kraftfahrt Bundesamt (KBA) i Tyskland, som regelmæssigt og tilfældig udvælger produkter til  test, for at afprøve om vore eftermarkedsprodukter overholder alle lovkrav. Alle tests viser, at vi kontinuerligt har meget høj score i disse COP test” siger Ronning,

”Benchmark tests på WALKER ® produkter, viser at vore katalysatorer og DPF er meget tæt på OE kvaliteten i sammenligning med øvrige eftermarkedsproducenter på alle parametre”

Nogle producenter reducerer kraftigt i den dyre ædelmetal-coating i katalysatorer og DPF, for at reducere produktionsprisen. Tenneco optimerer mængden af ædelmetaller på eftermarkedskatalysatorer og DPF. Nogle af Tenneco’s produkter kan indeholde en mindre mængde ædelmetaller end tilsvarende OE produkt, uden at det har indflydelse på homologeringen, da det kan opnås gennem flowoptimering og optimering af selve washcoat strukturen, og øvrige design optimeringer.

Nylige TÛV test har påvist at WALKER katalysatorer og DPF har den højeste mængde ædelmetaller sammenlignet med eftermarkedskonkurrenter.

Walker produktkataloger indeholdende det komplette produktprogram findes on-line på www.walkercatalogue.eu/DefaultNordic.aspx. Tenneco tilbyder samtidig 360o billeder af et stort antal produkter, som hjælper med hurtig og præcis identifikation.

Yderligere tilbyder Walker omfattende support til værksteder i form af annoncering, point-of-sales salgsfremmende materiale, monteringsvejledninger, sikkerhedsdatablade, undervisningsmateriale, og teknisk support tilgængeligt gennem TADIS (Technicans Advanced Digital Information System) og Walker tekniske support. Besøg www.training.tenneco. Com eller www.walker-eu.com