Tenneco publiceert nieuwe Monroe® schokdempercatalogus voor lichte voertuigen

Nieuwe algemene catalogus is sterk uitgebreid en dekt nog 25 miljoen voertuigen méér dan voorheen

Brussel, België Tenneco Inc. (NYSE:TEN), een wereldwijde leverancier van rijprestatieproducten en schone-luchtsystemen, publiceerde zopas een algemene catalogus van alle Monroe® schokdempers bestemd voor passagiersvoertuigen. De catalogus bevat meer dan 800 nieuwe productreferenties en dekt nog  25 miljoen méér passagiersvoertuigen, bestelwagens en andere voertuigen. In totaal telt hij meer dan 3.400 referenties.

Story image

De onderdelen die voorgesteld worden in deze nieuwe catalogus omvatten onder andere de volledige reeks van hoogstaande Monroe® OESpectrum® schokdempers en veerpoten. OESpectrum schokdempers uitgerust met de gepatenteerde Monroe R-TECH2® Rebound Valving Technology™ werden ontwikkeld om bestuurders bijna onmiddellijk feedback te geven en bieden meer behendigheid, reactiviteit, stabiliteit en andere voordelen. De nieuwe catalogus omvat ook 60 bijkomende Monroe® schokdemperbeschermingskits en 33 nieuwe montagekits.

Story image

De nieuwe Monroe® catalogus bevat ook een uitgebreid hoofdstuk met informatie over de onderdelen en uitleg over de kritieke functies van schokdempers en veerpoten. Het gaat ook dieper in op de vraag waarom versleten systemen vervangen moeten worden.

Story image

De catalogus is beschikbaar in digitale versie via www.monroecatalogue.eu, zowel in PDF-formaat als in de vorm van een interactieve e-catalogus, en dit in 10 talen: Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands, Pools, Portugees, Russisch en Turks. De interactieve catalogus bevat 360°-beelden voor een snelle en correcte identificatie van de onderdelen. Wie de catalogus downloadt beschikt over een PDF in hoge resolutie.

Story image

Tenneco ondersteunt dealers in onderdelen en servicebedrijven niet alleen met de terbeschikkingstelling van productcatalogen, maar ook via de organisatie van grondige opleidingen en het bezorgen van duidelijke herstellingsinformatie via de telefonische Techline en online via het digitale platform  TADIS (Technicians Advanced Digital Information System). Op dit platform, dat beschikbaar is via www.training.tenneco.com, vindt men ook talrijke andere nuttige bronnen.

Over Tenneco - Aftermarket EMEA

About Tenneco
Headquartered in Lake Forest, Illinois, Tenneco is one of the world’s leading designers, manufacturers and marketers of Ride Performance and Clean Air products and technology solutions for diversified markets, including light vehicle, commercial truck, off-highway equipment and the aftermarket, with 2017 revenues of $9.3 billion and approximately 32,000 employees worldwide.     On October 1, 2018, Tenneco completed the acquisition of Federal-Mogul, a leading global supplier to original equipment manufacturers and the aftermarket with nearly 55,000 employees globally and 2017 revenues of $7.8 billion.  Additionally, the company expects to separate its businesses to form two new, independent companies, an Aftermarket and Ride Performance company as well as a new Powertrain Technology company, in late 2019.

About the Future Aftermarket and Ride Performance Company
Following the separation, the aftermarket and ride performance company will be one of the largest global multi-line, multi-brand aftermarket companies, and one of the largest global OE ride performance and braking companies.  The aftermarket and ride performance company’s principal product brands will feature Monroe®, Walker®, Clevite®Elastomers, MOOG®, Fel-Pro®, Wagner®, Champion® and others. The Aftermarket and Ride Performance company would have 2017 pro-forma revenues of $6.4 billion, with 57% of those revenues from aftermarket and 43% from original equipment customers.

About the Future Powertrain Technology Company
Following the separation, the powertrain technology company will be one of the world’s largest pure-play powertrain companies serving OE markets worldwide with engineered solutions addressing fuel economy, power output, and criteria pollution requirements for gasoline, diesel and electrified powertrains. The powertrain technology company would have 2017 pro-forma revenues of $10.7 billion, serving light vehicle, commercial truck, off-highway and industrial markets.